www.Srbija4x4.com
Home Page
Lista članova
Novosti
Forum
Galerija
Ankete
Tekstovi
Internet Linkovi
Ko je prisutan
7 korisnika je prisutno (3 korisnika čita Forum)

Članovi: 0
Gosti: 7

dalje...


Početna stranica foruma Srbija 4x4 Com
   Bla bla
  Kuda ide OFFROAD u Srbiji

Pregleda ovu temu:   1 Anonimnih korisnika:

 

 Dno   Prethodna tema   Sledeća tema
1234...11>
  •  Oceni temu
      Oceni OVU temu
      Odlično
      Dobro
      Prosečno
      Loše
      Očajno
Autor Niz
  •  Lord
      Lord
Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#1
Quite a regular
Član od: 22/2/2007
Iz Beograd
Poruke: 68
Odsutan
Postovanje svima,

Na forumu po pitanji Guceva sam obecao da cu se ukluciti u diskusiju, pa evo me.

Mislim da je bolje otvoriti novo pitanje jer se ovo ne odnosi na Gucevo vec na sva desavanja na ovim prostorima.

Po pitanju OFF Road dešavanja na našim prostorima ima mnogo stavki koje treba pravilno postaviti, jer su trenutno u laganom haosu.

Idemo po stavkama.

1. OBAVESTAVANJE O DESAVANJIMA.

KRITIKA:
Do sada sam se odazivao na skoro sva desavanja za koja sam na ovaj ili onaj nacin saznao. Na puno njih nisam ni isao iz prostog razloga sto za njih nisam ni znao. Puno njih se desava u istom terminu (pa treba izabrati jedan). Nenajavljvanje na vreme je veliki problem kako za organizatore tako i za ucesnike.
Za 90% desavanja sam saznao sa ovog sajta. Na zalost, ne u rubrici Kalendar desavanja nego na Forumu. Neki put sam morao da pitam kada je to i to.

MOJ PREDLOG RESENJA:
Iskoristimo ovaj sajt u svrhe za koje je i namenjen.
Organizatori bi trebalo da postave termine desavanja minimum dva meseca ranije.
Obavestenja postaviti u Offroad Kalendar. (trenutno je prazan, a bilo je onoliko ,,,,)
Detaljnije o dogadjajima postaviti na forumu.
Prijave za desavanja, narocito takmicarskog karaktera, bi trebale da budu obavezne.
Bez prijave unapred ne bi trebalo da se dozvoli ucestvovanje na desavanjima.
U tom slucaju Organizator bi bio u mogucnosti da pripremi sve pratece stvarcice za tacan broj ucesnika. (startne brojeve, pravilnike, knjige puta (road book-ove), kape, majice, bonove za hranu, sobe itd.)
Tako bi budzet sa kojim svi kubure bio optimalno iskoriscen.

2. KLASIFIKACIJA DRUZENJA

DRUZENJA U PRIRODI
KRITIKA:
Posto imam vise dzipova, biram kada cu sa kojim da idem gde.
Mahindra Bolero mi sluzi za druzenja u prirodi I to je moj licni auto za svaki dan.
Turisticke voznjice po prirodi, u vecini slucajeva, se pretvore u nocnu moru. Organizatori se u poslednje vreme, iz ne znam kojih razloga, utrkuju u pravljenju staza kojima niko ne moze da prodje. Govorim o dzipovima koji su ne modifikovani, koji su za boravak u prirodi a ne za dokazivanje da li mozes ili ne. Zadatak bi po meni trebalo da bude doci iz tacke A u tacku B bez muke i nauke.

MOJ PREDLOG RESENJA:
Organizator bi pre druzenja trebalo da provoza celu stazu sa standardnim vozilom i standardnom opremom. Ukoliko ima problematicnih mesta, naci neku alternativu.
Ako ne postoji alternativa povecati kriterijum za vozila ucesnika. (zimske gume, vece gume, vitlo itd.). U svakom slucaju ne pustati ucesnike sa neadekvatnim vozilima. Tako ce sve proteci u najboljem redu, bez zaglavljivanja, lomljenja itd.


TAKMICENJA:
KLASE I OPREMA:

KRITIKA:
Kao sto sam i u ranijim polemikama na forumu rekao
SOFT je prerastao u HARD, HARD u EXTREM, a za obicne smrtnike mesta vise nema.TO nikako nije dobro.
Potencijalni takmicari se nalaze u grupi ljudi kojima je onemoguceno takmicenje iz gore navedenih razloga.
Imam vozilo za HARD ali se u zadnje vreme takmicim iskljucivo u SOFT-u. Zasto?
HARD se vozi tako da ti je vitlo osnovni alat. Bez spoljasnjeg rollbara je besmisleno. Od ukupnog broja ucesnika u HARD-u otprilike 20% zavrsi na tockovima a 0% neostecenih.
Dosta para sam ulozio u auto i ne zelim da ga lomim za dzabe. Vec sam u razgovorima sa kolegama izjavio da cu ici u HARD onog trenutka kada nagrade budu izrazene u hiljadama eura. Naravno da u tom slucaju pristajem na kotizaciju adekvatnu dobroj organizaciji i dobrim nagradama.

U SOFT-u bez vitla nije vise moguce ucestvovati, mada se u pravilnicima ne zahtevaju kao obavezna oprema. GPS je neophodan ukoliko niste iz okoline dogadjanja. Treba se vratiti u hotel posle uspesnog citanja neuspesnog ROAD-BOOK-a, tamo negde oko 3 po ponoci u nekoj zabiti.
U SOFT-u za nemodifikovana vozila nema apsolutno mesta, I tu je tacka.

MOJ PREDLOG RESENJA:

HARD:
Moze da ostane sve kako je i bilo, jer oni su toliko spremni i ludi da je glupo sputavati ih.
Tebalo bi samo uvesti tehnicki pregled za pogone, vitla i gume. Ukoliko ne ispunjavaju uslove ne pustati ih na stazu. Oni bi i bez vitla i bez prednjeg pogona i bez … ludovali. Zasto da ometaju ostale spremne takmicare.

SOFT:
Dobro prouciti stazu i definisati parametre za vozila iz ove grupe.
Gume, podizanje, dodatna oprema, itd.
Ne dozvoliti ucestvovanje nespremnim vozilima.

TURIST:
Klasa koja treba da se uvede. (Boske ce, tako je bar obecao, da uvede ovu klasu vec ove godine)
To je klasa nemodifikovanih dzipova sa standardnom opremom.
Njena trasa bi trebala da bude posmatracka. Da se voze od specijalnih ispita SOFT-a do specijalnih ispita HARD-a, kroz prirodu, putevima bez ikakvih problema. Oni su ti koji ce sutra prerasti u SOFT , pa onda i u HARD.

TAKMICENJA:
ROAD BOOK:

KRITIKA:
Postavljam pitanje: koji je razlog da road book-ovi vecito imaju neke greske, koje za posledicu imaju ludovanje ucesnika po zabitima, sumama, mraku, itd.

PRIMER: Gucevo je ove godine imalo zacaranu sumu, a prosle godine neko seno. Dosta nas se pogubilo, vrtelo u krug vise puta, od ulaska u sumu nista se nije uklapalo. Jelena je na ulasku u sumu usmeno savetovala da se drzimo levo. Alo!, jel mi treba da citamo road book ili slusamo savete. Nije mi jasno da li je potrebno da se prvog dana, kada je obicno na vecini takmicenja nocna voznja, toliko smorimo i izludimo da smo nesposobni za naredni dan. Ja sam do 6 (sestog) od zadatih 41 (cetrdesetjednog) km. vozio tacno bez problema, a onda suma.
I zabava za sve pare. Nekako sam uz pomoc Hrvata koji su isto tako izludeli dosao do 8 (osmog) km neznajuci kako. Tu sam odlucio da odustanem jer je na satu bilo 02.15, sudije odlaze sa staze u 02.58 (to mi je bilo zadato vreme dolaska)

MOJ PREDLOG RESENJA:Ovo vazi i za SOFT i za HARD.

Da se uvede kao i na svim relijima 00 vozila.
Za one koji nisu upoznati, 00 prvi prolazi i proverava celu stazu pre pustanja trke. Proverava sve.
Posle njega ide 0 koja vozi normalno ali nije u konkurenciji.
Tada se pusta trka.
Nama je potrebna 00 da proveri Road book, novonastale prepreke, itd.
Da se ustanovi koja vozila se mogu pustiti na tu stazu. To nesme da bude neko iz okoline, koji sve to zna napamet i koji je pisao road book, nego neko ko je totalno neutralan.

Bas sam se umorio, a mislim i Vi.
Za sada, mislim da je dovoljno. ,

Nastavak sledi.

PREDLOG:
Predlazem da se sastanu organizatori vec dobro poznatih takmicenja i druzenja sa idejom pisanja PRAVILNIKA koji ce vaziti za sve.
Tu su po meni po redu desavanja Popucke, Zrenjanin, Kamenovo, Loznica, Petrovac, Kosjeric, Cuprija, Povlen, Topola.
Izvinjavam se ako nekog nisam pomenuo.


Ako ste za sastanak uz gulas ili rostilj, javljam se kao organizator.

P.S. Nemojte da kritikujete bez predloga za resenje. Svi gresimo.
U interesu nam je da se kvalitetno duzimo u ovaj nasoj zajednickoj muci. Upamtite to dobro. Zajedno smo jaci.

Pozdrav Gljivar
Postavljeno: 26/5/2010 17:26
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
  •  Boske
      Boske
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#2
Home away from home
Član od: 8/6/2005
Iz Beograd
Poruke: 750
Odsutan
Pozdravljam inicijativu....

I dajem doprinos jednom delu:

4. SERBIAN TROPHY 03.12. - 05.12. 2010 godine

Klase HARD (EXTREM) , SOFT , HOBY (TURIST)

Rezultati na oglasnoj tabli posle svake od etapa za sve klase.

Pravilnik, program i prijavni list 45 dana pre desavanja



Detalje kad za to dodje vreme
Postavljeno: 27/5/2010 2:17
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#3
Just can't stay away
Član od: 19/9/2009
Iz Užice
Poruke: 108
Odsutan
Mogu da se pridruzim konstatacijom da stvarno ima malo opustenih desavanja gde svako moze da podje sa svojim autom.

Mene rkanje auta ne intresuje, a do sada sve sto je bilo organizovano, a da sam nasao informacije, bilo je rkanje.
Postavljeno: 27/5/2010 4:26
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
  •  Lord
      Lord
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#4
Quite a regular
Član od: 22/2/2007
Iz Beograd
Poruke: 68
Odsutan
Pozdrav svima.

Posto vidim da zainteresovanih za ovu temu nema (cast izuzecima),
glupo je da gubim svoje vreme na daljnu analizu.

Znaci nastavka nema. Bar ne na ovom forumu!!!!

Ukoliko je neko zainteresovan za temu, tu sam.

Ljubisa (Gljivar)
Postavljeno: 2/6/2010 13:35
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
  •  zemunac
      zemunac
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#5
Home away from home
Član od: 15/1/2007
Iz zemun
Poruke: 369
Odsutan
Citat:

Lord je napisao(la):
Pozdrav svima.

Posto vidim da zainteresovanih za ovu temu nema (cast izuzecima),
glupo je da gubim svoje vreme na daljnu analizu.

Znaci nastavka nema. Bar ne na ovom forumu!!!!

Ukoliko je neko zainteresovan za temu, tu sam.

Ljubisa (Gljivar)

Rostilj je keva
Postavljeno: 2/6/2010 18:42
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#6
Just can't stay away
Član od: 19/9/2009
Iz Užice
Poruke: 108
Odsutan
Ako ste zainteresovani, mogli bi da na Zlatiboru organiyujemo neku opšutenciju, p ai sa roštiljem ako ima zainteresovanih.

Ja mogu da obećam zanimljive puteljke, mnogo lepu prirodu i mesta koja ljudi retko obilaze.
Postavljeno: 2/6/2010 22:23
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#7
Home away from home
Član od: 26/8/2008
Iz velika plana
Poruke: 171
Odsutan
@Ljubisa

Ako kliknes na 'nove poruke' i pogledas prikazanu stranu, a onda izbrojis ljude koji tu diskutuju, videces da od njih ne vise od 5-6 ucestvuje na nekakvim okupljanjima, i samo par na takmicenjima. I? Ko da ti odgovori i da predlog?

Evo npr. Pedja4x4 se 'prodruzuje sa konstatacijom da stvarno ima malo opustenih desavanja gde svako moze da podje sa svojim autom' i da ga 'rkanje auta ne interesuje, a do sada sve sto je bilo organizovano, a da sam nasao informacije, bilo je rkanje'. Verovatno su te informacije, snimci sa youtube-a, slike po forumima, neke 'price'. Koliko se samo karavana organizuje, lepih druzenja itd. Ali niko ne snima takve stvari (ili vrlo malo, kao npr. ovaj karavan oko Sjenice) i onda ljudi steknu pogresnu sliku. I uplase se. I niko da se bar osmeli da proba da se pojavi na nekom laksem takmicenju. Jer preovladjuju snimci prevrtanja, zaglavljivanja i drugih stvari koje su atraktivne. Ima tu mesta i za opustenu voznju. I onda to odbije ljude. I onda se pojavi ovakav post - 'ne interesuje me rkanje' a da covek nije izasao iz kuce.

Bar je Pedja4x4 to otvoreno napisao i hvala mu na tome. Koliko misli isto a ne pise ni rec! Ako neko od organizatora ovih nasih takmicenja a i okupljanja (mada o njima nije rec ovde, da se ne udaljavam o teme) cita ovo, nek razmisli o detaljnijem opisu takmicenja/okupljanja. Sto vise detalja (tipa tezina staze, velicina guma, vitlo, motor, velicina auta, rol bar,hotel...) uz par slika sa staze(samo jednog znam koji to postavlja), mozda i privuce ljude da izadju iz kuca i pridruze se takmicenju.

Postavlja se pitanje sta se zeli - vise takmicara i/ili kvalitetnija takmicenja. Mislim da je i jedno i drugo bitno. Zato podrzavam Ljubisin predlog (koji je Boske prihvatio) da se uvede i neka turist klasa. Sto vise ljudi ucestvuje, vise ce organizatori sledecih takmicenja da vode racuna o stazi, organizaciji i svemu sto nosi takmicenje. A i neko ko se dvoumio da vozi npr. soft, kad u turist klasi prodje stazu, mozda i pomisli da bi i on prosao soft stazu. I eto ga na sledecem takmicenju u soft-u. A kad se pelcuje, onda se zna put

E sad, sto vise takmicara, sto kvalitetnija staza i organizacija, zahtevaju ljude, vreme i novac. U Srbiji ima vrlo malo spremnih ekipa(pojedinaca jos manje) koje mogu da takvo nekakvo takmicenje organizuju. Logicno je da to ne moze preko noci. I da ne treba bacati drvlje i kamenje odmah, nego dati predlog, pricati sa organizatorom, i naci neko resenje. Ako sledece godine ima pomaka, onda se isplati. Ako ne, najbolje je ne ici na takvo desavanje. A ako se takvo nesto kvalitetno organizuje, kotizacija za takmicare ne moze da bude mala. I onda, na osnovu sadasnje situacije u zemlji, ko bi vozio? Stranci kao u neki drugim zemljama? Treba i o tome da se razmisli. Kratko - mozda je najbolje ici postepeno ka tim ciljevima.

Da bi se taj 'road map' napravio, potrebmo je da se organizatori vaznijih desavanja okupe na jednom mestu i dogovore oko planova. Ko ce da ih skupi, kada i gde? Ja tu nemam nikakav predlog, sem da forum nije mesto da se pozivaju. Ljubisa, ti se nudis da budes domacin i to je vrlo lepo. Mozda se neko i odazove posle par telefonskih poziva?!?

A sto se tice ovih tvojih predloga, mogu da ti kazem svoje misljenje - vecina je dobra zato sto je idealna,ali isto tako skoro neostvariva u ovom momentu i ovoj situaciji. Mozda ka tome treba teziti. Ima naravno tu i predloga koji ne zahtevaju neko posebno angazovanje-ispravan road book, pregled da li vozila zadovoljavaju uslove za ucesce u prijavljenoj klasi, 'neko' vozilo koje ce da prodje stazu (i specijalne ispite!!!) pre takmicara a da nije organizator ili ucesnik(ili ucesnik iz druge klase bar),prijava bar dan pre takmicenja, jasno i precizno opisano bodovanje (od kojeg se ne odustaje), javne rang liste,...

A kad se pominje prijava pre takmicenja - ajde da se setimo Tata 2010(http://www.srbija4x4.com/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1230&start=10)! Ni ti se nisi prijavio Ljubisa a dajes takav predlog A ja samo hteo sa tim postom da malo pomognem Peki u popularizaciji i reklami, da privucem nove takmicare (jer je uveden soft)... Tacno da svi gresimo...

Mozemo i da organizujemo neko glasanje koje takmicenje je dobro. Steta sto forum nema opciju glasanja. Samo, opet, ko bi glasao - par ucesnika i ostali na osnovu snimaka sa youtube-a? Mora da se krene odnekud...

A da ti Ljubisa napravis lazan profil ovde, sa zenskim imenom, pa da pustis slican post, mozda bi ti i neko odgovorio?
Postavljeno: 2/6/2010 22:40
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
  •  Arena_Va
      Arena_Va
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#8
Home away from home
Član od: 25/9/2008
Iz Valjevo
Poruke: 308
Odsutan
Odlican predlog Lord-a!!
_________________
GAs,gas!!!
Postavljeno: 2/6/2010 23:38
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
  •  Lord
      Lord
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#9
Quite a regular
Član od: 22/2/2007
Iz Beograd
Poruke: 68
Odsutan
Taman sam resio da cutim, kad ono medjutim.

Sale, a i svi ostali.
Ja iskljucivo govorim u svoje ime, kritikujem ono sto meni smeta i dajem predloge koji po meni "piju vodu". Normalno da ne umisljam da su oni najbolji, i jedino moguci.
Poenta svega je da sebi olaksamo i ulepsamo druzenja uvodjenjem nekih standarda, kojih cemo se pridrzavati.

Ako idemo na karavane, da to budu karavani.
Ako idemo na takmicenje, da to budu takmicenja,
Ako vozimo po road book-u, da to bude (ispravan) road book.
Ako spavamo u hotelu, da to bude hotel sa grejanjem i toplom vodom.
Ako spavamo pod satorom, da nam bog pomogne.

P.S. Pomenuo si Sjenici.
Tri dana u prirodi. Kisa pada i prestaje jedno pedesetak puta (nije preterivanje). Spavamo u kolibi, u vreci. Nema vode, nema struje. Blato na sve strane. Uslovi nenormalni.
ALI, NIKAD SE ZADOVOLJNIJI NISMO VRATILI SA NEKOG DRUZENJA
(Veselka, moj pas Lord i Ja)
Cekalo nas je ono sto je i obecano!!!!!!
Nista i sve.

Zamal da zaboravim.
Primedba da se nisam prijavio za Kamenovo.
Za sva desavanja, uvek se prijavljujem na vreme. Sa Pekom sam se telefonski dogovarao, jer je bilo vise opcija. Nije za pricu na forumu.

Nije bitno, ali ovakve primedbe bih trebali da izbegavamo na forumu. Lako je navoditi primere, mozda i ne proverene.
Lako je osudjivati. Nama je u interesu da unapredimo druzenje, ako je osuda u tom interesu onda u redu.

Pozdrav,

Ljubisa Gljivar
Postavljeno: 4/6/2010 8:04
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
Re: Kuda ide OFFROAD u Srbiji
#10
Just can't stay away
Član od: 19/9/2009
Iz Užice
Poruke: 108
Odsutan
salekg, pogresno si ti mene razumeo.

To sto ja ne volim rkanje automobila ne znaci da sedim kuci. Srecom pa zivim u kraju koji toliko obiluje zanimljivim predelima da uopste nemam problem ni sa dosadom ni sa sedenjem u kuci. Na kraju krajeva, raspitaj se ko je pokazao Saletu stazu po Zlatiboru koju su izvezli na nedavnoj Jeep dzipijadi.

Kazes da je bilo nekih desavanja koja su bila zanimljiva za sve. Ja za njih nisam cuo. Mozda pratim pogresna mesta ali nisam vidjao najave za njih vec samo za takmicenja u rkanju vozila.

Da budem orecizniji, znam za dva, jedno je ovo koje je Sale organiovao za Jeep ali tu nisam mogao da ucestvujem, i jedno koje je nedovano u lokalnoj reziji organizovano na Zlatiboru ali se pogodilo na dan kada sam imao obaveze koje nisam mogao da odlozim.

Od ovoga sto ste naveli, ja sebe vidim u tim turistickim, karavanima. Ako ih organizujete u uzickom kraju, tu mogu da vam se nadjem jer poynajem teren i puteve, a ako pavite na strani, mogu da se pridruyim da upoynam druge predele. Zbog togas sam se i priavio ovde na forum, da budem u toku ako nek nesto takvo organizuje. Zasad nisam imao sreće da vidim neki poziv na dogadjaj koji nije licio na lumperaj.

Sve dok je opusteno sa ciljem da se uziva u prirodi, sebe mogu da vidim u tome. Takmicenja, lomljenje tockova, i zaglavljivanje u nedodjijama mene ne inspirise, cak ni utoliko da dodjem da to gledam. Radite slobodno vreme koristim da prodjem nekim putem kojim nisam ranije prosao, da ga upoznam i usput snimim GPS-om.

U svakom slucaju, moj poziv ostaje, ako ko hoce na Zlatibor ili Taru, moze da mi se javi da usaglasimo vreme pa da se zajedno provozamo.
Postavljeno: 4/6/2010 18:41
Kreiraj PDF od poruke Štampaj
Vrh
 Vrh   Prethodna tema   Sledeća tema
1234...11>

 






Copyright 2005-2013 by Srbija4x4.Com